Television Without Frontiers directive (89/552/EEC)
DYREKTYWA RADY UE
z dnia 3 października 1989 r.
w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych,
wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich,
dotyczących wykonywania telewizyjnej działalności transmisyjnej
Artykuł 15
Reklamy telewizyjne napojów alkoholowych powinny spełniać następujące kryteria:
- nie mogą być specjalnie skierowane do małoletnich, a w szczególności przedstawiać małoletnich spożywających napoje alkoholowe;
- nie mogą łączyć spożywania alkoholu ze zwiększoną wydolnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami;
- nie mogą tworzyć wrażenia, iż spożywanie alkoholu ma pozytywny wpływ na sukces społeczny bądź seksualny;
- nie powinny zawierać stwierdzeń, iż alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspokajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych;
- nie powinny zachęcać do nieumiarkowanego spożycia alkoholu bądź przedstawiać abstynencji lub umiarkowanego spożycia w negatywny sposób;
- nie powinny podkreślać wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy wpływającej pozytywnie na jakość napoju.