W związku z niepokojącymi komunikatami o zaprzestaniu działania Telefonu "Niebieska Linia" informujemy, że nie dotyczy to Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia", które działa na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Przypominamy, że od 1 stycznia 2017 roku działający na zlecenie PARPA Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" - zgodnie ze zobowiązaniami Agencji oraz zapisami Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Krajowego Programu Działań na rzecz Równego Traktowania - jest dostępny przez całą dobę.
Ponadto numer telefonu został zmieniony na 800-12-00-02, co oznacza, że jest całkowicie bezpłatny dla osób dzwoniących (koszty pokrywa PARPA jako właściciel numeru). Oprócz całodobowego dostępu do pomocy psychologicznej, wsparcia i informacji o możliwości uzyskania pomocy, Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia", w ramach którego działa ww. telefon, oferuje:
- Konsultacje z wykorzystaniem komunikatora Skype - poniedziałki w godz. 13.00- 15.00 (pogotowie.niebieska.linia)
- Konsultacje telefoniczne w jęz. angielskim - poniedziałki w godz. 18.00-22.00 (tel. 800-12-00-02)
- Konsultacje telefoniczne w jęz. rosyjskim - wtorki w godz. 18.00-22.00 (tel. 800-12-00-02)
- Konsultacje prawne - poniedziałek i wtorek w godz. 17.00-21.00 (tel. 22/666-28-50), środa godz. 18.00-22.00 (tel. 800-12-00-02)
- Konsultacje dla przedstawicieli służb - środy godz. 10.00-13.00 (tel. 22/250-63-12)
- Porady e-mailowe - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Interwencje - w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia, oraz w sytuacjach kiedy sprawca przemocy ma wyrok w zawieszeniu za przemoc wobec członków rodziny lub przebywa na warunkowym przedterminowym zwolnieniu a nadal stosuje przemoc w rodzinie
- Stronę internetową ww.niebieskalinia.info
- Bazy danych.